Zastosowanie tego urządzenia umożliwia korzystanie z

promienniki master

Energię uzyskuje się stosując pompę ciepła, która wymusza obieg energii cieplnej ze źródła zimniejszego (grunt) do ogrzewanego budynku. Zastosowanie tego urządzenia umożliwia korzystanie z energii zmagazynowanej w gruncie, który podgrzewany jest przez energię słoneczną. Takie ogrzewanie nie ma nic wspólnego z gorącymi źródłami ani z wykorzystaniem energii geotermalnej. Nośnikiem energii, który napędza pompę ciepła, w większości wypadków jest energia elektryczna. Jedynie w pojedynczych przypadkach pompa ciepła napędzana jest przez silnik spalinowy zasilany gazem ziemnym.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Centralne_ogrzewanie


Grzejniki gazowe akumulacyjne

promienniki master

Grzejniki gazowe akumulacyjne

Może to być piec kaflowy, wyposażony w palnik gazowy zamiast spalania węgla. Także istnieją grzejniki żeliwne wyposażone w cegłę szamotową, która zapewnia właściwości akumulacyjne.

Wady i zalety:

Powolne nagrzewanie się pomieszczeń.
Równomierna temperatura w pomieszczeniu.
Długie utrzymywanie ciepła.

Grzejniki konwekcyjne

Grzejniki konwekcyjne ogrzewają pomieszczenie w wyniku przepływu masy powietrza wewnątrz radiatora grzejnika, w wyniku czego następuje jego ogrzanie. Przepływ może być grawitacyjny (wówczas powietrze przepływa w sposób naturalny, co wynika z różnicy gęstości powietrza spowodowanej różnicą jego temperatury) lub wymuszony (przepływ powietrza wymusza wentylator). Grzejniki zasilane są prądem elektrycznym lub wodą. Woda dostarczana jest instalacją centralnego ogrzewania (CO).

Wady i zalety:

?mieszanie? powietrza w pomieszczeniu,
relatywnie średnia prędkość nagrzewania pomieszczenia,
łatwość regulacji temperatury,
stabilność w utrzymaniu temperatury w pomieszczeniu,
mniejsza powierzchnia grzejnika w stosunku do grzejników radiacyjnych
(wada) większe nierównomierności w ogrzewaniu powietrza, ciepłe powietrze unosi się do góry.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ogrzewanie


Strony internetowe firm grzewczych

Strony internetowe firm grzewczych prowadzone są praktycznie każdej wielkości przedsiębiorstwa. Trzeba przyznać, że zwłaszcza mniejsze firmy starają się o posiadanie odpowiednich stron internetowych, ponieważ pozwala im to na reklamowanie ich działalności. Jednak trzeba przyznać, że większym firmom łatwiej jest prowadzić takie strony, ponieważ posiadają one większą liczbę pracowników dobrze znających się na obsłudze Internetu. Innym sposobem prezentacji firm grzewczych jest prowadzenie wyszukiwarek, w których zamieszczane są informacje jedynie o takich przedsiębiorstwach. Takie serwisy uzupełniane są przez blogi, na których podejmowana jest tematyka grzewcza. Można na nich zadawać pytania nawet najlepszym specjalistom.


Dodane: 15-04-2019 03:01

Widok do druku:

promienniki master